Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti ze Sigmundovy střední školy strojírenské v Lutíně. Tým ve složení Lukáš Bujnoch, Viktor Cygal, Vojtěch Petřík a Kryštof Šopek vedený Janem Soldánem nejen zvládl nejlépe zadání, ale také vyrobil funkční sluneční hodiny. Druhé místo obsadil tým Středního odborného učiliště v Domažlicích, na třetím místě se umístila Střední škola technická Mohelnice.
Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 11. června 2025 v centrále společnosti Siemens v pražských Stodůlkách.
Systém Machine Health znamená udržování bezproblémového chodu průmyslového zařízení prostřednictvím nepřetržitého sledování jeho stavu. Místo čekání na poruchu odhaluje včasné varovné signály a pomáhá předcházet poruchám dříve, než k nim dojde.
Co to vůbec je ten auto nebo manual start jakéhokoli bezpečnostního obvodu nebo relé? Jak to funguje a proč? Tak si to ukážeme i na videu tak nějak "po lopatě".
V automobilce Tatra Trucks se v posledních letech intenzivně zaměřují na modernizaci výrobních technologií. Cílem je výrazné zvýšení objemu výroby, udržení vedoucí pozice v oboru a posílení postavení lídra v dodávkách vozidel, která odpovídají specifickým požadavkům zákazníků. Klíčovým předpokladem k dosažení těchto cílů je optimalizace výrobních procesů prostřednictvím digitalizace.
Regulátor teploty, termostat s dvěma displeji dokáže regulovat teplotu a umožňuje připojit různé typy čidel teploty. Uvidíme jak to funguje, ovšem za cenu několika stokorun nebudeme očekávat žádné zázraky.
Průmyslové podniky dnes čelí rostoucímu tlaku na zvyšování energetické účinnosti provozů a snižování uhlíkové stopy. Hnací soustavy, jejichž součástí jsou pohony o proměnlivých rychlostech, motory, čerpadla a další komponenty, spotřebují velké množství energie. Drivetrain Analyzer Cloud je účinné řešení z portfolia Siemens Xcelerator, které podnikům pomáhá výrazně snížit spotřebu energie pohonových systémů díky údržbě zaměřené na úspory energie.
PLC SIMATIC S7-200 SMART, CPU SR20, nebo vyšší. Je to zajímavý produkt mezi S7-1200 a již nepodporovaným S7-200. Ale setkat se s ním dá, tak se aspoň podíváme co k němu potřebujeme a jak se programuje.
Kdykoli nějaká průmyslová aplikace vyžaduje malý motor, inženýři se obvykle musí rozhodnout, zda při návrhu použijí kartáčový stejnosměrný motor (DC), nebo bezkartáčový stejnosměrný motor (EC).
Technologie kartáčových stejnosměrných motorů je dobře zavedená již více než století, ačkoli v posledních letech motory EC překonaly kartáčové stejnosměrné motory jako preferovanou volbu pro mnoho pohonných systémů.
Zní to zajímavě, otevřít projekt linky odněkud z Číny, ale ukázalo se, že to nebude tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Tak si ukážeme, co vše je k tomu potřeba a jak na to. Stejně se ale všechno na první pokusy nepodaří, jak uvidíme.
email : blaja @blaja.cz |
Jaroslav Blažek |