Jako první přišla na řadu signalizace, byla celá polámaná, jak na ni něco spadlo. Ale jinak funkční.
Výhybka to již byla jiná káva, ale opět se jednalo jen mechanické opravy. Zajímavé bylo zjistit osazení a funkci vývodů (na tom "internetě" je dnes všechno), vpravo společný, vlevo směry a signalizace polohy. Na závěr kolega modelář upřesnil informace o napětí pro přepínací cívky.
Lokomotiva ale nejezdila. Ukázalo se, že komutátor je téměř po smrti. S tím bylo nejvíce práce, ale podařilo se jej přebrousit, přeškrábnout a zprovoznit. Uhlíky jsou naštěstí ještě v pořádku.
Příprava na výjezd, ale ještě zbývá zajistit konec kolejí. Zde zkušení modeláři jistě poznali, že most je z velikosti TT.
Šturc neboli zarážka. Tuto a další vyrobili (vytiskli na 3D) kolegové z firmy Ibitek-Czech Vsetín, za což jim patří nehynoucí dík. :)
Tahle konkrétní je první zkušební kousek, vytištěný ve velmi hrubém rozlišení.
A teď už vše naživo včetně testu zarážky.
Závěr:
Dále je potřeba z Merkuru vyrobit najížďku na bezkontaktní snímač pro přepínání směru, aby vlak mohl jezdit sám tam a zpět a k ovládání připojit něco řídicího včetně vizualizace na mobilu. Záleží ovšem na době omezení.
Jaroslav Blažek
Doplňující odkazy k článku:
Piko, výrobce modelové železnice zde. Je vidět, kam se to vše posunulo. :)