Výroba by měla probíhat v japonském závodu Nissan v Točigi. Obě firmy již pojí předchozí dlouholeté partnerství, kdy Nissan využívá softwarové portfolio Siemens Digital Industries v oblasti optimalizace návrhu a výroby. Díky komplexnímu a ucelenému digitálnímu řetězci programů může automobilka propojit velké množství různých zdrojů informací v rámci PLM platforem.
Naše nová inteligentní továrna v Točigi bude ztělesněním budoucnosti mobility. Umožní nejen dále vylepšovat pracovní prostředí, ale vybudovat zde i zcela bezemisní výrobní systém.
Právě pro digitalizaci linky na výrobu nového elektromobilu byla vybrána, jako dlouhodobý inovační partner, společnost Siemens, která má jako přední expert na průmyslovou automatizaci a digitalizaci v této oblasti veškeré potřebné znalosti a zkušenosti.
Systémová architektura nově vyvíjené elektrické hnací jednotky Nissan by měla standardizovat její zpracování a montáž. Součástí systému je proto bezpečnostní programovatelný automat Simatic S7-1500 a distribuovaný I/O modul ET200SP poskytované na bázi „Siemens One Single Solution (OSS)“, tj. jako jedno ucelené řešení. Komunikaci mezi provozní a řídicí úrovní zajistí Profinet a in egrace všech automatizačních zařízení proběhla v prostředí inženýrského rámce TIA Portal. Řešení tak nabízí kompletní přístup k celému digitalizovanému procesu automatizace – od digitálního plánování přes integrované projektování, až po transparentní provoz. Inteligentnější automobily potřebují také více výkonných elektronických řídicích jednotek (ECU), a to platí i pro nový Nissan Ariya.
Součástí nové výrobní linky je tak i diagnostický systém zprovoznění Siemens Sidis Pro, který zapisuje data do ECU a ověřuje elektrické komponenty automobilu. Tento systém používá již řada automobilových výrobců po celém světě. Sidis Pro provádí pokročilou diagnostiku vozidla a řízení kontrolních dat, čímž zajišťuje nejen optimální podporu během kontroly, ale i kvalitu výroby. Systém řídí nejrůznější data se serverovými funkcemi a přispívá tak k digitalizaci výrobních linek. Umožňuje maximální flexibilitu automobilové výroby – je totiž snadno a rychle modifikovatelný podle jednotlivých plánů výroby či požadovaných změn. Různé aplikace mají k dispozici jeden software, což usnadňuje systémovou standardizaci a snižuje potřebné množství zdrojů pro výkon více úloh, a to i v jiných výrobních závodech.
Jaroslav Blažek
Doplňující odkazy k článku:
Siemens, s.r.o.,Communications
Připojte se k nám na Facebooku zde.
Sledujte naše novinky na Twitteru tady.