Jmenovaná společnost se tak připravuje na uvedení elektricky poháněných nákladních vozidel Mercedes-Benz eActros, eEconic a Fuso eCanter na český trh. Jedná se o vůbec první dobíjecí centrum specializované pro nákladní vozy v České republice, dobíjení zde zajišťuje stanice Sicharge D o výkonu 300 kW.
Dodaná dobíjecí stanice disponuje 2 kabely s CCS konektory a nabízí tzv. dynamické rozložení výkonu, při kterém se stanice řídí potřebami připojených vozidel.
V případě paralelního dobíjení dvou vozidel dojde k automatickému sdílení dostupného výkonu podle individuálních potřeb, což optimalizuje dobu dobíjení a plně využívá instalovaný výkon. Stanice např. dokáže souběžně nabíjet dva vozy výkonem 2x 150 kW nebo jeden výkonem 300 kW. Maximálního dobíjecího výkonu 300 kW pak lze dosáhnout s využitím CCS konektoru připojeného na chlazený kabel.
Vedle dobíjecí stanice dodal Siemens na klíč také kompletní infrastrukturu, tedy trafostanici včetně rozvaděčů vysokého napětí (typ Siemens 8DJH), nízkého napětí a transformátoru 1000 kVA, který je kapacitně připraven na rozšíření dobíjecího centra. Součástí dodávky byla také nízkonapěťová a vysokonapěťová kabeláž a veškeré související stavební práce.
Dobíjecí stanice Sicharge D je vybavena širokou škálou možností. Vedle dynamického přístupu k dobíjení, při kterém stanice rozpozná individuální potřebu dobití a následně zajistí optimální dobu dobíjení, se stanice opírá o nejvyšší účinnost ve své třídě (až 96 %), vysokou odolnost proti zkratu, maximální napětí až 1000 V, maximální proud až 500 A nebo otevřenou OCPP komunikaci.
Stanice je výrazně orientována na uživatele – její kompaktní design šetří místo, 24palcový dotykový displej usnadňuje orientaci při ovládání a zajistí snadnou integraci personalizovaného obsahu. Nechybí vysoká ochrana proti vandalismu IK10 a venkovní krytí IP54.
Jaroslav Blažek
Doplňující odkazy k článku:
Siemens, s.r.o.,Communications
Připojte se k nám na Facebooku zde.
Sledujte naše novinky na Twitteru tady.